.

15 mars 2007


Idag:

8:30 Upp och hoppa blåbärssoppa (egentligen journalisten/krönikören Ann Söderlunds uttryck som hon i sin tur lånat från en präktig mamma-läsare).

09:30 Ut och motionera den söta lilla hunden Linus. Passade på att ta på mig joggingdojjorna och sprang mig röd om kinderna med Linus travande vid min sida. Genom Skinnarviksparken via Skinnarviksringen och över till Tantolunden, runt där och sedan hem igen.

10:30 Duschade, käkade frukost (äggröra + skinkmacka + o´boy = vardagsglamour!) och läste lite i Hultmans språklära inför dagens seminarium.

12:00 Kort promenad med Linus och lämnade honom hos Thomas. Röda linjen till universitetet.

13:00 Seminarium om satsschema. Jag fattar mer än jag först trodde. Men jag förstår inte vad det är jag fattar!!

15:00 Seminariet slut, trängdes med resten av klassen i hissen för att så snabbt som möjligt komma upp till institutionen och kolla tentaresultatet! Puh. Tre veckors ångestfylld väntan förångades och jag kunde lättad bege mig hemåt .

15:30 Hemma på Södermalm igen, Linus väntade likt en stel gipsfigur på hallmattan. Ut på promenad och sedan hem och plugga.

18:00 Gick förbi Thomas jobb, han följde med ut och vi gick till Southside där det var sedvanlig "Quiznight". Käkade hickorymarinerade revbensspjäll, drack en Strongbow, pratade med vänner och deltog i frågesportandet.

23.30 Notan ropades in och vi gick dagens sista promenad med Linus och var snart hemma i vårt kvarter. När jag gick hemifrån med Linus trodde jag att vi snart skulle komma tillbaka och tog inte med mig nyckeln till ytterporten. Thomas har lånat ut sin nyckel på obestämd tid och hade liksom jag bara nyckel till överlåset. Utelåsta. Dock bara i tjugo Mc Donald´s -minuter... tills Thomas på något sätt bröt sig in genom grinden...

00:15 Nu. Godnatt!

Inga kommentarer: