.

15 mars 2007

YES! Jag gjorde det!!!!

Jag fixade tentan! Den som jag skrev i februari, som var en mastodont-tenta och som jag var glad att jag hade pluggat ordentligt till men ändå inte var säker på huruvida jag pluggat på rätt grejor eller inte. Den tentan fick jag idag veta resultatet på och kan konstatera att jag fick betyget VG (med nöd och näppe, men ändå!). En tjej i min klass, Fotini, hade bara ett fel. Vilken bedrift! Jag blev superglad för hennes skull och glömde nästan bort mitt eget resultat! När jag senare berättade för Thomas så blev jag dock påmind och kunde känna viss stolthet över min egen prestation. Att läsa på universitetet är coolt. Jag gillar att lära mig nya saker. Ibland är det väldigt svåra saker, men det är på sätt och vis också det jag gillar med denna typ av studier. Det svåra gör att ämnet liksom klistrar sig fast i hjärnan och sitter där och skaver hela tiden.

Nu är mitt nästa mål att skriva godkänt på grammatiktentan. Nästa onsdag gäller det, då är det upp till bevis. Jag tycker dock att det är så svårt att jag undrar om det verkligen kommer att gå vägen. Well, innan dess ska jag åtminstone läsa så mycket jag orkar och dagen D är det inte så mycket mer jag kan göra än att köpa en chokladkaka, gå dit och göra ett uppriktigt försök!

Inga kommentarer: