.

28 februari 2007

Aj min mage. Den är full av sushi, vindruvor och coca-cola light.
Ikväll har jag, Jenny och Petra invigt den nya hemmabioanläggningen. Den är bra. Jag hyrde för första gången en dvd och det gick otroligt bra. En komedi. Den var riktigt, riktigt bra! Alltså, bra på ett amerikanskt, gulligt, nördigt-men-ändå-inte, ganska lågbudget-, feel good-, vanlig-onsdags-film-sätt.

Egentligen skulle jag och Thomas ätit födelsedagsmiddag med Helena på Ettutre, men den lilla hunden i vår familj klarar sig ju som bekant inte helt själv ännu varför jag fick avboka detta evenemang. Thomas var på jobbmöte hela dagen och kvällen och kunde vare sig följa med till Ettutre eller vara hemma med den söta lilla hunden. Den söta lilla hunden har förövrigt varit en alldeles exemplarisk sådan idag och jag tror att han hade kunnat vara på ett hunddagis utan några som helst problem. Jag tror faktiskt att det egentligen inte var enbart Linus fel att han blev utkastad och avstängd. Kanske har personalen på dagiset inte riktigt koll på hur hundar i allmänhet fungerar och därmed i synnerhet inte vet hur de ska handskas med en hormonstinn 8-månaders boxervalp. Well, idag har han varit hemma ensam kortare stunder och det har fungerat alldeles utmärkt. to be continued...




Just det, Jakob har varit här också. Han ska låna vår bil tills imorgon. Tänk att tre av mina syskon är så vuxna numera att de har körkort! Helt otroligt. Själv funderar jag på att köpa mitt på postorder.

Ps. Tulpanerna på bilden står i en vas på vårt köksbord. Jag älskar tulpaner, de är ett underbart vårtecken!

Inga kommentarer: