.

23 november 2006

Redan torsdag... shit, veckorna går så fort! I morgon, fredag, ska vi ha middag här hemma. Några vänner som vi inte träffat på hur länge som helst kommer hit. Fröken F , Herr L och L:s nya flickvän fröken M. Vår goda vän fröken F är lite hard to please när gäller mat... helst skulle hon äta en stor köttbit. Bara. Eller en kyckling. Bara. Ok , lite orättvis är jag kanske... hon gillar Taco också. Och räkor. Hon verkar nästan uteslutande äta protein. Potatis är onödig bukfylla i hennes ögon och grönsaker himlar hon med ögonen åt. Orättvist är att hon dessutom är smal som ett streck!. Men, vi får väl helt enkelt se till att det finns animaliska produkter så att även hon blir mätt och glad. Det var så länge sedan vi sågs allihop! Herr L har efter mycket om och men skaffat en riktig flickvän. En sån där han vill ha kvar efter att nyfikenheten är borta och man letar efter nånting att säga. Det sägs att Herr L är en ung man med oanade egenskaper. Det förklarar varför det var en fläck på väggen en gång när han och fröken F fullföljde rollspelet "parmiddag" hemma i vårt gästrum... Jag undrar om det var den fläcken de syftade på när dom som flyttade in i vår gamla lägenhet tyckte att flyttstädfirman hade slarvat med fläckar på väggarna?? Det ska bli kul att träffa fröken M som alltså är så ny att hon ännu inte introducerats för oss andra. Alla gillar Herr L, han är en entertainer, kan sjunga och jobbar på radion. Och, han har ett hjärta av guld. För att återgå till fröken H så har jag änligen hittat den present jag köpte till henne för snart två år sedan! Jag var jättestolt över att ha hittat en så bra present till henne och bestämde mig för att ge den till henne när hon fyllde år. Sagt och gjort. När det någon månad senare var dags att plocka fram presenten var den spårlöst försvunnen! Den fanns inte någonstans. Jag hade verkligen letat överallt. Utom under soffan. Hur hamnade den där???? Den kom fram när vi skulle flytta. Well, well, nu får hon den i morgon istället. Där under soffan låg även en annan present som försvann. Vi har en vän som brukade jobba en del i Saudiarabien. Med sig hem hade han vid ett tillfälle en lång saudisk herr-klänning. En sån där vit med tillhörande huvudbonad och sandaler. Ett saudiskt överlevnads-kit. Vi nordbor får ju ibland blekt hår i solen på sommaren och omtänksam som jag är köpte jag därför på en resa i USA ett hårfärgningsmedel som är specialanpassat för skägg och annat hår man brukar raka bort. En kitschig liten produkt med en 70-talsinspirererad snubbe på framsidan av paketet. Vad gjorde det under soffan? Puh. Han ska få det i julklapp istället.På lördag ska jag och Thomas gå på fest. En stor privatfest i en källarlokal i Vasastan. Det ska bli så roligt!! Vi har varit så förutseende att vi redan nu har skaffat hundvakt!

Inga kommentarer: