.

23 november 2006

Har just satt mig vid köksbordet. Höll på att fastna i soffan framför Revenge Of The Nerds III, men nä... det var lite väl skojfriskt för mig. Coola killar vs nördar, tänk att det är så kul? Jag verkligen allergisk mot den typen av nedsättande agerande i verkligheten. Jag var ute på en av Kungsgatans klubbar för några månader sedan när jag hamnade i en extremt pinsam situation. En superensam kille som skiljde sig ganska mycket från mängden stod och dansade för sig själv på dansgolvet. Han såg ut att ha ganska roligt men man fick intrycket av att han kanske inte kände någon på stället. En av dem som var med i mitt sällskap föreslog att jag skulle gå fram och dansa med honom. Redan här är det pinsamt eftersom flera i mitt sällskap började stirra på den ensamma killen. Vet inte om han märkte något, men av någon anledning är det för vissa helt ok att göra sig roliga på andras bekostnad och jag fick förslag efter förslag om att jag borde gå dit och dansa eller fråga honom vad han gjorde där osv. Vad är det med folk!!!!!!!! Kan någon en endaste gång få vara annorlunda??? Låt folk vara som dom är. Kan vi sluta upp att bry oss så jävla mycket? Jag vägrade att göra något annat än att fortsätta ha roligt på mitt eget håll. Varför i helvete skulle jag vilja förnedra någon på det viset? Aldrig i livet!

Förresten,mitt tal gick kanonbra! Jag var tyvärr sist, men lyckades hålla det utan att bli alltför nervös eller göra några konstigheter. Nästa vecka ska jag hålla mitt examinationstal. Jag ska prata om att våga vara sig själv.

Inga kommentarer: