.

06 maj 2007

det har blivit dags att göra en tatuering
den första
måste bara bestämma mig för den slutgiltiga designen och för vilken studio jag ska gå till
det blir en blomma eller något blommigt
på armen
för att jag gillar blommor

Ett par dagar senare:
Jag har varit i en tatueringsstudio och kollat. Jag kände att jag ville diskutera mitt motiv med nån som vet lite mer än jag. Som jag misstänkte så tyckte han att min egenhändigt ritade bild har alltför tunna streck, är lite spretig och riskerar att flyta ihop efter några år. Jag bläddrade i några pärmar och hittade ett annat motiv. Ett av de absolut vanligaste av de vanliga motiven. Ett sånt som säkert miljoner människor redan har. En fjäril. En av mina bröder har tatuerat in sin flickväns namn på överarmen och min pappa har en grön röra på sin ena underarm sedan han var ute på sjön. Inget av de alternativen känns aktuellt för mig, så nu är jag väldigt inne på en fjäril.

Ytterligare några dagar senare:
Thomas kan inte ens med lite vilja förstå hur jag kan ens fundera över att göra en fjäril.
Lorentina "har inte så mycket till övers för färgade tatueringar".
Jag vill fortfarande göra en fjäril. En svart och röd.

Inga kommentarer: