.

20 mars 2007

Som sagt, Linus är på semester. Anledningen är att jag denna vecka har fullt upp med att skriva tenta och påbörja en ny delkurs. Thomas jobbar i en annan del av världen tisdag till onsdag och vi har inte någon i närheten som kan ta hand om Linus dessa dagar. I söndags åkte vi därför till Thomas pappa, Arne, & Marianne utanför Enköping där han ska vara i en vecka. Det är verkligen en härlig plats för en hund att vara på. Han får mer eller mindre springa fritt på hela gården och har knappt tid att vare sig sova eller äta -det är ju så mycket roligare att hälsa på hos fåren i stallet, leka med katten eller gräva ner (eller upp) något bakom gäststugan.
Konstigt nog så trodde jag att det skulle vara ganska skönt att få en paus i hundlivet, kunna gå ut och göra lite som jag vill och slippa att gå ut med Linus i ur och skur. Men, det blev istället ganska tomt. Hm. Jag ska nog ringa till Arne och höra hur det går. Jag hoppas att han uppför sig. Linus alltså.

Tentapluggar. Sista dagen innan tentan och jag har en hjärna som håller på att sprängas av alla nya kunskaper. Måtte jag åtminstone skriva godkänt. Det tycker jag att jag är värd!

Inga kommentarer: