.

06 mars 2007

Puh. Mitt i denna bajs-tid och med en hund som rädd för att vara ensam försöker jag med stort engagemang att se ljust på tillvaron. För att göra detta behöver jag trots allt bara tänka på några få saker så känns det genast bättre:

o Mamma och lillasyster Anna kommer hit i helgen.
o Det är den svenska schlagerfestivalfinalen på lördag.
o Att Lorentina kom hit med bullar. Trots att hon egentligen hade velat stanna hemma och sova så tog hon sig hela vägen till Hornsgatan och till mig. Med bullar och allt.
o Schlagerfestivalbidragen. Även om man inte vill lyssna på dem jämt och ständigt så är de trallvänliga och gör mig på gott humör. Utom möjligtvis Addis Black Widow. På svt:s hemsida kan man lyssna på alla deltävlingars bidrag, klicka här.

Mina favoriter i finalen:

3. Marie Lindberg - Trying to recall
2. The Ark - The worrying kind
1. Måns Zelmerlöw - Cara mia (på förstaplats för att den är mest schlager av dessa tre)

Inga kommentarer: