.

21 november 2006

November och jag borde ha känt av de sedvanliga höstkänslorna för länge sedan. Men, nej. Istället sitter jag här i mitt kök och njuter! Det är härligt att ta vara på nuet. Liksom bara dra in luft i lungorna och känna efter. Vi och vår lilla valp. Vi trivs. I det stora hela har vi det bra. Vår valp, eller "balpen" som vår spansktalande granne kallar honom, växer så det knakar. På lördag fyller han fem månader och det har redan gått tre månader sedan jag hämtade honom hos uppfödaren. Jag kommer aldrig glömma Thomas min när han öppnade ögonen och jag höll fram den något förvirrade men otroligt söta lilla boxervalpen framför honom. "Vad har du gjort?!?" Han såg väldigt glad ut, och en aning chockad!

Dricker chai-te. Denna fantastiska dryck! Jag trodde väl aldrig att jag skulle gå i min mammas fotspår och ständigt ha en kopp te framme, men efter att ha stiftat bekantskap med denna dryck på Café Fåtöljen (Hornsgatan 55) var jag helt såld! Åååh, äntligen kan jag dricka te med mjölk utan att någon behöver titta snett på mig!! Kan även rekommendera deras gudomliga bakverk... morotskaka med massor av vit smet ovanpå, eller kladdkakan... Jag försöker lära mig att uppskatta kaffe (det gör ju allt så mycket enklare när man ibland blir bjuden på fika), men det funkar bara med kaffe latten på Coffe Cup. Ledsen, men hur gärna jag än vill så är det inte 100% gott. Jo, den på coffe cup och en och annan på Starbuck´s. Men, det räcker inte. Jag satsar på te nu. Med mjölk. Det står jag för.

På torsdag ska jag hålla tal. Jag läser 10 poäng retorik och har i läxa att skriva ett tal som sedan ska hållas inför klassen på torsdagens seminarium. Puh. Det är lite läskigt att stå där framme och prata. Men. Det går bättre och bättre. Som tur är behöver jag bara tala i 3 minuter
.

Inga kommentarer: